tisdag 8 oktober 2019

Enkelt halloweenpysseltips!

Jag brukar egentligen inte så ofta vara intresserad av att dekorera inför halloween och egentligen tycker jag nog att det är en ganska menlös "högtid". Men i år har något hänt!

Jag har nämligen jättemycket halloweenfeeling och dagdrömmer om att halloweenpynta ute på trappen och att baka halloweenkakor och krypa upp i soffan framför en sådär mysläskig halloweenfilm. Jag kommer inte att gå på några halloweenfester så någon utklädnad blir det inte, heller ingen bus eller godisrunda.

Men lite pyssel och dekorationer blir det nog såhär i upptakten till att få börja julpynta och fixa. Vad tror ni om det?

På pinterest hittade jag ett enkelt och lite skojigt tips på hur man kan få lite halloweenfeling hemma. Det kanske inte är så oerhört dekorativt, men för de som har små barn eller för oss som har elever i rätt ålder kan det vara en kul grej att prova.



Jag har alltså bara tagit några satsumas (klementiner eller apelsiner går ju såklart precis lika bra! Men satsumas är i precis rätt säsong nu -  både billiga och oerhört goda!), sedan har jag målat pumpaansikten på dem med en svart tuschpenna. Man kan såklart använda en penna med ätbar färg, men eftersom man inte gärna äter upp skalet (iallafall inte jag) på satsumas så använde jag bara en vanlig permanent märkpenna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar